Splošno o RaP

RAZŠIRJENI PROGRAM – RaP

V šolskem letu 2024/2025 bomo nadaljevali s konceptom razširjenega program (RaP) osnovne šole, ki se deli na tri področja:

  1. gibanje in zdravje za dobro telesno in duševno počutje,
  2. kultura in državljanska vzgoja,
  3. učenje učenja.

 

Iz vsakega sklopa bomo učencem skušali ponuditi vsaj eno vsebino, da bi zagotovili uravnoteženo ponudbo in tako zagotovili uresničevanje interesov in potreb učencev. Trudili se bomo, da bodo učenci čim bolj gibalno dejavni in tako imeli 5 ur gibanja na teden. Uresničevali bomo namen, cilje in načela razširjenega programa osnovne šole.

Razširjen program pomeni priložnost, kako učence naučiti preživljati prosti čas kakovostno, pri čemer šola ponuja vsebine, ki sledijo potrebam današnjega časa in zagotavljajo zdrav razvoj učencev.

 

 

NAMEN, CILJI IN NAČELA RAZŠIRJENEGA PROGRAMA

Temeljni namen razširjenega programa je omogočiti vsakemu učencu osebni razvoj, usklajen z njegovimi pričakovanji, zmožnostmi, interesi, talenti in potrebami.

Cilji razširjenega programa:

  • Zagotoviti spodbudno, inkluzivno, kreativno in varno (socialno in fizično) učno
  • Opolnomočiti učence za fleksibilno in avtonomno, z osebnimi in skupnimi cilji usklajeno izbiro dejavnosti ter za prevzemanje odgovornosti za lastno učenje.
  • Razvijati učne strategije, delovne navade, znanje, spretnosti in veščine glede na posebnosti učencev, šole ter ožjega in širšega okolja.
  • Razvijati interese učencev, področja nadarjenosti in talente, spodbujati inovativne poti učenja in kreativne učne dosežke.
  • Omogočiti učencem samostojno individualno ali sodelovalno (skupinsko) učenje in pripravo na pouk (opravljanje domačih nalog in drugih obveznosti za šolo).
  • Zagotoviti dostop do raznovrstnih učnih pripomočkov (računalniki …).
  • Razvijati različne vrste pismenosti, večjezičnost in sporazumevanje v različnih
  • Učence spodbuditi za izvajanje prve pomoči ter ustrezno odzivanje v stresnih
  • Zagotoviti smiselno izrabo prostega časa ter razvoj zdravega življenjskega sloga (zdravo prehranjevanje, gibanje itd.).
  • Krepiti spoštovanje in vednost o tradiciji, nacionalni in svetovni kulturno umetniški dediščini ter o drugih vsebinah po izboru šole in učencev.
  • Učence podpirati za samostojno, samoregulativno (refleksije, metakognitivni procesi) vseživljenjsko učenje in načrtovanje nadaljnje izobraževalne poti ter trajnostni razvoj.
  • Uporabljati formativno spremljanje, saj le-to poudarja pomen pridobivanja raznolikih dokazov o učenju in pridobljenem znanju (pisni, likovni, tehnični, praktični in drugi izdelki, projektno delo in nastopi učencev), ki jim omogočajo, da lahko znanje pokažejo tudi na način, ki jim najbolj ustreza, pri čemer ne pokažejo le, kaj vedo, ampak tudi, kako snov razumejo in kaj znajo

narediti (uporabo znanja, spretnosti, reševanje problemov, ustvarjalnost …).

  • S formativnim spremljanjem učitelj omogoča učencem soustvarjanje učnega procesa (namenov učenja, kriterijev uspešnosti, osebnih ciljev, zastavljanje vprašanj, samovrednotenje, vrstniško vrednotenje itd.), kar vodi k aktivnejši vlogi učencev ter h kakovostnemu in trajnejšemu znanju. Učenci vrednotijo svoje delo in so deležni kakovostnih povratnih informacij tako s strani učitelja kot sošolcev z namenom izboljševanja učenja (ugotavljanja, v kolikšni meri so dosegli zastavljene cilje) ter izboljševanja dosežkov.

 

Načela razširjenega programa:

  1. Načelo odprtosti, fleksibilnosti in izbirnosti razširjenega
  2. Načelo avtonomije in
  3. Načelo povezovanja, sodelovanja in timskega
  4. Načelo enakih možnosti ter upoštevanja potreb in interesov učencev.
  5. Načelo formativnega spremljanja in spodbujanja
  6. Načelo sistematičnega razvoja prečnih veščin.
  7. Načelo stalnega strokovnega izobraževanja in usposabljanja.

 

Nov koncept razširjenega programa zajema nekatere dejavnosti, ki smo jih doslej poznali kot:

  • podaljšano bivanje, ki ga osnovna šola organizira za učence od 1. do 5. razreda;
  • jutranje varstvo za učencev prvega razreda;
  • varstvo vozačev;
  • varstvo učencev, ki čakajo na nadaljevanje pouka;
  • dodatni pouk (se organizira za učence, ki pri posameznih predmetih presegajo določene standarde znanja);
  • dopolnilni pouk (se organizira za učence, ki potrebujejo pomoč pri učenju);
  • delo z nadarjenimi učenci;
  • individualna in skupinska pomoč – ISP;
  • interesne dejavnosti za razvijanje različnih interesov učencev (pevski zbor, robotika, folklora …);
  • kolesarski izpit; prva pomoč;
  • pouk neobveznih izbirnih predmetov;
  • angleščina v 1. razredu;
  • nemščina v 7. in 8. Razredu;
  • Gibanje za zdrav življenjski slog.

 

(Skupno 23 obiskov, današnjih obiskov 1)
Dostopnost